Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Ester Ribas i Elisabet Moya, noves regidores de JuntsxCat

Aquest dilluns es va celebrar el ple municipal corresponent al mes de juliol, encara en format telemàtic a causa de les noves restriccions sanitàries.

En el primer punt de l’ordre del dia van prendre possessió les noves regidores, Ester Ribas i Elisabet Moya, del grup municipal de JuntsxCat, en substitució de Neus Codina i de Sebastià Raurell, que van presentar la renúncia el mes passat. Les noves regidores van prometre el càrrec per imperatiu legal i l’alcalde Marçal Ortuño els va donar la benvinguda al consistori.

D’altra banda, es van aprovar les dues festes locals de Torelló, per a l’any 2022, que seran el dilluns, 1 d’agost, Festa Major; i el dilluns, 19 de setembre, Rocaprevera. L’alcalde va explicar que la voluntat de l’equip de govern era fer un procés participatiu per decidir si es manté com a festa local el dilluns de Rocaprevera o es canvia per una data de Carnaval, però que la pandèmia va fer ajornar aquesta idea. Per tant, va reiterar el compromís de fer una consulta ciutadana, els propers mesos, per decidir les festes locals. Tots els grups municipals van votar a favor de la proposta, amb l’abstenció de la CUP, que va puntualitzar que la consulta ha d’incloure també l’1 d’agost, per tal de decidir dues festes de les tres possibles.

Amb l’abstenció de JuntsxCat, es va aprovar la modificació de la Relació de Llocs de Treball del personal de l’Ajuntament, resultat de la negociació col·lectiva dels darrers mesos i aprovada, per majoria, per l’assemblea de treballadors i treballadores, el mes de juny passat. L’aprovació no implica l’entrada en vigor ni l’eficàcia de l’esmentada Relació de Llocs de Treball, la qual restarà condicionada als corresponents acords d’implementació, que es començaran a negociar a partir d’ara. L’anterior RLT datava de l’any 2003. Els grups van celebrar la culminació del llarg procés de negociació entre les diverses parts.

El ple va aprovar la modificació del Reglament de les llars d’infants municipals La Cabanya i Blancaneus per modificar els horaris del servei. L’horari lectiu de les llars d’infants municipals serà de 9 a 12 i de 3 a 5 de la tarda, de dilluns a divendres, durant els mesos de setembre a juliol. I els serveis complementaris seran de 3/4 de 8 a 3/4 de 9 del matí, i el servei de menjador de 12 a 3 del migdia i de 5 a 6 de la tarda.

A més, també es va donar llum verda a la modificació del contracte de les dues llars d’infants, prorrogant-lo pel termini d’un any, des de l’1 de setembre de 2021 fins al 31 d’agost de 2022.

Per al curs 2021-2022, en base als alumnes matriculats, s’obriran 6 aules a la Llar d’Infants La Cabanya amb una capacitat màxima de 82 infants distribuïts amb les següents aules:
• 1 grup de P0 amb 8 infants
• 1 grup mixt de P0+P1 amb 8 infants
• 2 grups de P1 amb 26 infants
• 2 grups de P2 amb 40 infants

A la Blancaneus, per al curs vinent, s’obriran 5 aules, amb una capacitat màxima de 62 infants distribuïts amb les següents aules:
• 1 grup de P0 amb 8 infants
• 1 grup mixt de P0+P1 amb 8 infants
• 2 grups de P1 amb 26 infants
• 1 grup de P2 amb 20 infants

Tots els grups municipals van estar d’acord a modificar el Reglament del viver d’empreses de serveis per tal de fer un canvi en la tipologia dels usuaris que poden utilitzar el servei, així com en el termini màxim d’utilització, que s’amplia en un any fins arribar als 5 anys. En base a aquesta modificació, poden ser usuaris del servei empreses de nova creació fins a 3 anys de vida; emprenedors que necessiten un espai on poder desenvolupar el contingut del negoci abans de constituir l’empresa (ja sigui autònoms, diferents formes societàries, amb un termini màxim per constituir l’empresa de 12 mesos); persones contractades per compte aliè que teletreballen o ciutadans que necessiten d’un espai (estudiants, escriptor/a…).

Per unanimitat es va aprovar una moció de la CUP per garantir el dret a la interrupció voluntària de l’embaràs (IVE) al sistema sanitari públic. Concretament, s’exigeix al Departament de Salut la creació d’Unitats Especialitzades en la IVE als hospitals de referència de cada regió sanitària i garantir ASSIR (Servei d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva) autoritzats per dur a terme avortaments farmacològics en totes les regions sanitàries. I també instar al Departament de Salut perquè anul·li els convenis públics o contractes amb els centres sanitaris que tinguin com a mandat institucional objectar i no oferir el servei a la demanda d’avortament; i perquè no es produeixin objeccions col·lectives ni institucionals en la pràctica de la IVE en centres que rebin diners públics.

En altres punts de l’ordre del dia es va aprovar la modificació del Reglament regulador del servei municipal de recollida i control d’animals de companyia abandonats o perduts, per tal d’ajustar-lo a les noves determinacions de la concessió del servei; la modificació del pla normatiu per al 2021, ja que hi ha previst aprovar l’ordenança reguladora de les prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari de l’Escola d’Arts Plàstiques; i la rectificació anual de l’inventari general de béns i drets de la corporació, actualitzat a data de 31 de desembre de 2020.

En el torn de precs i preguntes, des del PSC es va preguntar pel camí entre Vilaseca i Torelló; la compra d’armes de gas pebre per a la policia; la situació laboral del personal interí de Ràdio Ona; i el suggeriment de posar pilones per evitar aparcar a la vorera davant el Mercat Municipal.

El grup de JuntsxCat es va interessar pel futur sistema de recollida de deixalles; la subvenció de la Diputació per al Pla de Mobilitat; per les ‘batalles campals’ que hi ha a Torelló i què es fa per erradicar-les; la restitució de les baranes de fusta trencades; i el cost del Casal d’Estiu d’aquest any.

I la CUP va preguntar per la problemàtica i els protocols de la vespa asiàtica i l’eruga del boix; el cabal mínim del riu Ges; la valoració del Punt Lila per la Festa Major; els contractes dels serveis de neteja, de neteja d’edificis i d’enllumenat i la planificació de la seva futura gestió; el canvi d’ubicació del mercat setmanal; i els senyals de prohibició d’aparcament en castellà que van aparèixer al carrer Sant Miquel.

En l’apartat d’informacions de les regidories es va informar de l’obertura del període de sol·licituds dels ajuts per a activitats extraescolars; del desenvolupament de la Festa Major i del prec de responsabilitat en la participació als diferents actes; de la reunió de la junta de compensació de La Caseta; de l’entrada en funcionament de les càmeres de control de trànsit del casc antic, prevista pel proper 21 de setembre; de la segona convocatòria dels ajuts del Pla de reactivació econòmica; de la finalització dels plans d’ocupació de reforç a la brigada municipal; de l’estabilització de les dades de Covid 19, amb 28 contagis i un RT per sota d’1, i amb pràcticament un 60% de la població vacunada; i de la reunió del consell d’administració de l’empresa Onaigua.