Divendres 25 de novembre s’estrena el Bicibús de Torelló

El divendres 25 de novembre començarà a pedalar el Bicibús de Torelló, amb quatre línies que recorreran tot el poble recollint als infants que vulguin arribar a l’escola en bicicleta. El projecte s’inicia amb la participació de tres escoles de primària: Fortià Solà, Vall del Ges i Marta Mata.

El Bicibús és una iniciativa de les regidories de Medi Ambient i Educació de l’Ajuntament, amb el suport del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura i les AMPES de les escoles implicades, a més del suport tècnic de l’associació Canvis en Cadena. El projecte vol promoure l’esport, l’educació i l’autonomia dels infants, la reducció de les emissions de CO2 i la pacificació del trànsit escolar, convertint-se en una acció significativa per la transició energètica del municipi.

Inicialment, el Bicibús de Torelló només circularà els divendres en el viatge d’anada a l’escola. Les quatre línies disposaran de l’acompanyament d’adults anomenats “motors”, normalment pares i mares de l’escola, però també mestres i familiars voluntaris que garantiran el bon funcionament i la seguretat en tot el recorregut. Per afegir-se al Bicibús, és imprescindible estar registrat a l’aplicació mòbil del servei. La intenció és que si hi ha demanda es pugui ampliar a més dies i s’incorporin la resta d’escoles i l’Institut Cirviànum, que també han mostrat interès en la iniciativa.

El disseny actual de les quatre línies, identificades amb els colors taronja, lila, blau i verd s’ha definit a partir d’enquestes realitzades a les famílies de les escoles a través de les AMPES i segons la situació dels infants i dels “motors”, tot i que es tracta d’un projecte viu que anirà evolucionant i creixent en funció de la demanda.

Per fer una primera avaluació del Bicibús, aquest diumenge 20 de novembre a les 16 h es farà una trobada al Parc de l’Skate amb tots els “motors” que acompanyaran les quatre línies del servei. La reunió servirà, entre altres aspectes, per aclarir normes, resoldre dubtes, exposar possibles punts conflictius i captar nous “motors”.